fredag 9 maj 2014

vätskebrist...


Har du drabbats av vätskebrist
någon gång? 
Det har hänt mig vid några tillfällen.
Inte så värst allvarligt men tillräckligt för
att känna mig febrig och illamående med sprängande 
huvudvärk. Och i det läget spelar det ingen roll 
hur mycket jag dricker för den där vätskan 
borde jag ha klunkat i mig för flera
timmar sedan.
I förebyggande syfte.

Jag tänker att det kan vara
lite samma sak med bön och bibelläsning.
I längden klarar vi oss inte utan det.

"Men den som dricker av det vatten jag ger, 
blir aldrig törstig igen,
för mitt vatten blir 
en ständig källa inom honom
som porlar fram och ger evigt liv."
Joh 4:14

Vi behöver alla "dricka" av Guds ord
med jämna mellanrum. Det är enda sättet
att förbereda sig på livets branta stigningar.
Och Jesus erbjuder Livets vatten, så vänta
inte med att dricka även om du inte
tycker att du är törstig.
Drick nu :).

Önskar dig en skön helg!
kram //sandra