tisdag 6 maj 2014

de allra bästa sakerna...


Vi var på Öland i helgen.
Härliga dagar i fint sällskap, tillsammans hela familjen.
Mycket tid till umgänge, lek, att gå en sväng vid havet
och göra massor av annat som gör livet glatt...

På väg till och från ön lyssnade vi på en skiva 
och en av texterna stannade kvar hos mej;
The best thing in life, are definietley free...


De där orden har jag tänkt vidare på.
De bästa sakerna i livet är utan tvekan gratis.

Kärlek, vänskap, frid, glädje, hopp, tro.
Listan kan göras lång på saker som egentligen inte
 kan köpas för pengar.

Men sen fortsätter texten;
One thing's for certain, I have been taught
The key to Heaven, it just can't be bought

Nyckeln till himmelen är inget som går köpa heller.
Vägen till himmelen går genom nåden, och den är också gratis.
Om vi tar emot Jesus i våra hjärtan och tror på honom
så blir det eviga livet vårt, helt gratis.

Och detta kan jag fortfarande förundras över
även om det är många år sedan jag bad Jesus
att Han skulle flytta in i mitt hjärta.
Många år sedan jag tog emot nåden, 
gratis, för första gången.

Vår Gud är en god Gud,
tänk så mycket gott Han ger oss,
The best things in life, are definietley free...

Kram åsa