måndag 12 maj 2014

bekymra er inte...


Den sista tiden har jag varit lite trött.
Jag har varit orolig. Jag har varit frustrerad.

Det är många saker som jag skulle vilja påverka,
som jag önskar vore annorlunda,
 som jag hoppas förändras snart,
men som jag inte har en möjlighet att ändra på.

Sånt kan kännas jobbigt. Tungt.
Jag blir frustrerad. Jag blir orolig.
Jag blir trött.

Men så läste jag ett bibelord idag.
Ett som jag har läst hur många gånger som helst.
Och det passade liksom in, hos mej.

Gör er inga bekymmer för något 
utan låt Gud i allt få veta era önskningar
genom åkallan och bön med tacksägelse.
 Fil 4:6-7

Så det vill jag göra.
Jag lägger den här veckan i Guds händer. 
Jag lägger min familj och mina vänner där.
Den här bygden, och alla som bor här.
Även dej som tittar in och läser detta.
Jag lägger oro, trötthet och frustration
i Hans händer.
Och jag vet att Han hör mej
och att Han vill komma med frid istället.
Tack så mycket bättre det är!


Med önskan om en välsignad vecka!
Kram Åsa