tisdag 27 maj 2014

att tänka som Jesus gjorde...


Resultatet i helgens val till Europaparlamentet 
kom lite som en chock för mej.
Av oss som gick och röstade i det här landet
så valde en av tio att rösta på ett parti
som är klart främlingsfientligt.
Ett parti som inte tar ställning för den svage.
Ett parti som är emot att vi, med all vår rikedom,
ska hjälpa dem som behöver det så väl.
Ett parti som vänder ryggen åt dem som inte är som "oss".

Kanske är det inget att vara förvånad över.
Helt troligt är det ett tidstecken.
Bibeln säger:
Och eftersom laglösheten tilltar, 
kommer kärleken att svalna hos de flesta.
(Matt 24:12)



I höst är det val till riksdagen.
Och jag tycker att min kompis Johanna skriver det så bra,
om att rösta Jesuslikt. Du kan läsa hennes text här.

Jag hoppas att kärleken inte svalnar hos oss.
Jag hoppas att vi kan stå upp för det som Bibeln talar om.
Jag hoppas att vi vill tänka lite mer som Jesus gjorde.
Jag hoppas att vi kan stå med öppna armar inför dem
som behöver vår hjälp. Vem det än är.

/åsa