fredag 28 mars 2014

Biblisk inspiration...


Fredagen är här och vi närmar oss helg.
En helg som, efter vad jag har förstått, ska
ge oss en hel del sol och därmed
förhoppningsvis också en massor med
inspiration!

Idag vill jag dela med mig av några bibelverser
i hopp om att även dessa ska få inspirera.


"Vi bor i den Allsmäktiges skugga,
skyddade av Gud,
av honom som är över alla gudar.
Därför kan vi säga:
Bara han är min tillflykt, det enda fasta,
det enda trygga.
Han är min Gud och jag litar på honom."
(Ps. 91:1-2)

"De som ser upp till Herren kommer att stråla av glädje,
de kommer aldrig att bli besvikna"
(Ps. 34:6)

"Han ger ny kraft åt de trötta och ny styrka åt de svaga."
(Jes. 40:29)

"Lämna alla era bekymmer till honom,
Han tar hand om er."
(1 Petr.5:7)

"Men jag litar på dig, Herre! 
Jag håller fast vid att endast du är min Gud.
Mitt liv ligger i Dina händer hur än framtiden blir för mig."
(Ps. 31:15-16)


Jag önskar att det här ska få bli en helg
där du får fylla på med kraft, D-vitaminer och nytt hopp!!

kram från mig // sandra