fredag 21 mars 2014

vad det egentligen handlar om...

Under en av de första 
Gudstjänsterna vi var på i Kenya förra året
så sjöngs lovsången "Heart of Worship" (hjärtats lovsång).
Det var så fantastiskt skönt att trots
att vi var på andra sidan jorden så var lovsången densamma!
Då kunde vi stämma in i den sången och tillbedjan.


Jag gillar den här lovsången så mycket 
just för den verkligen sätter ord på
vad lovsång handlar om.

"Jag vill ge mer än en sång
för en sång i sig själv
är inte det du vill ha.
Du söker djupt inom mig
bakom tankar och ord
in i mitt hjärta du ser.

Jag vill tillbaka till hjärtats lovsång
och den handlar om Dig,
bara om Dig, Jesus.
Förlåt mig för vad jag gjort den till
när den handlar om Dig,
bara om Dig, Jesus."

Det finns så mycket som lovsång inte handlar om:
Den handlar inte om den som sjunger.
Inte om kvalitén på musiken.
Den har inget att göra med om man står eller sitter,
blundar eller har lyfta händer.
Och den handlar definitivt inte om grannen
eller om vad någon annan tycker om mig
och mitt sätt att tillbe.
Den handlar BARA om Jesus.
Låt oss inte göra den till något annat.

Önskar er en fin helg
kram // sandra