fredag 7 mars 2014

att vara orsaken...


Han vaknade tidigt idag, vår son.
Och morgonen är inte min bästa tid på dygnet.
Jag kände ganska snart hur den korta 
stubinen kröp fram och då tänkte jag för mig själv:
"Jaha, det ska alltså vara en sån dag idag."

Så läste jag i en andaktsbok och 
där stack en mening ut lite extra för mig...
"… Han ger dig kraft att välja det goda morgonhumöret".
Jag kanske får kämpa lite. Tala om 
för Gud att jag vill, och då ska han ge mig 
den kraft jag behöver.

Som ytterligare ett exempel skrev författaren:
"… Han ger dig kraft att 
se till andra människors bästa."
Japp, även här får jag be Gud om kraft.
Att lägga bort mig själv lite mer och oftare tänka 
på någon annan i första hand.

Så här får ni en utmaning till helgen.
Jag läste nämligen en så bra mening här om dagen:

"Be the reason someone smiles today"
(Var orsaken till att någon ler idag)

Visst skulle det kännas underbart att
få vara den där orsaken som gör att någon 
mår bra och blir glad?
Du väljer så ska Gud ge dig styrka!

kram // sandra