fredag 30 januari 2015

morgonstund...

Godmorgon.
Ja, nu vet jag ju inte
om det är morgon när du läser
det här men i skrivande stund
är det morgon, och den är god.


Sonen och jag har en ledig dag
vilket hjälper till att göra
det till just en god morgon.
Men jag har också en del
huvudbry över den här dagen.
Mycket jag skulle vilja göra.
Mycket jag skulle behöva göra.
Hur ska jag lägga upp det?
Hur ska jag prioritera?

Jag satte mig i soffan och
läste i min andaktsbok
där en bibelvers stack ut 
som liksom gav mig det lugn
jag behövde.
Och den vill jag ge vidare
till dig för jag tänker att
det kanske finns fler än
jag som har sådana här dagar

"Låt mig få veta alla dina
önskningar genom bön
med tacksägelse,
så ska min frid som
övergår allt förstånd
bevara ditt hjärta och dina
tankar"

Önskar dig en helg
med mycket bön, tacksägelse och 
frid i ditt hjärta!

kram // sandra