måndag 2 februari 2015

vad nynnar du på...?


Jag vet inte hur det är för dig,
men hos mig fastnar vissa sånger
och jag går och nynnar på dem om och om igen.
Precis så är det med textraderna här nedan,
de har liksom fastnat.
Och jag sjunger dem om och om igen.


Gud är mäktig
sviker aldrig oss
Han är allsmäktig Gud
större än allt vi ber
större än allt vi ser
allt Han gjort är gott

En tom grav
Han lever idag
för vår Gud är allting möjligt

I Hans namn
har vi fått allt
                  för vår Gud är allting möjligt.                                                                     Hillsong global



Och jag tänker att det är rätt bra egentligen.
Jag fastnar gärna i att "för vår Gud är
allting möjligt".
Bra ord att bära med sig i vardagen,
att nynna på när man är på jobbet,
eller när man lagar mat
eller viker in tvätten.
Bra ord att bära med sig.

Vad nynnar du på?

/åsa