lördag 17 januari 2015

när man inte känner för det…


I vår församling,
och även i många andra tror jag,
fokuserar vi lite extra på bön just nu.
Vi har haft bönesamlingar hela
veckan och vi har lagt ganska mycket
tid på att be för vår byggd
och vårt land. För vi känner att
det är viktigt och att det behövs.

Ibland kan ju det här
med bön vara ganska svårt.
Det kan vara tufft att fokusera,
man kanske känner en andlig kamp
eller ett andligt stiltje.
Vi kanske helt enkelt
inte alltid känner för att be.

I de stunderna, de när jag tänker
"alltså, jag känner inte för att
be just nu, jag är liksom in riktigt där",
då slås jag alltid av några ord som 
jag hörde för länge sedan:

"När du inte känner för att be,
då är det just det du bör göra."

Och då får jag ställa mig 
över mina känslor
och ta det där snacket
med pappa Gud ändå.
För att det är vad Han vill,
Han som vet mitt bästa.

Önskar dig en fortsatt fin helg.
// Sandra