måndag 5 januari 2015

ett löfte inför det nya året...


Brukar du ge nyårslöften?
Har du kanske gjort det inför det nya året?
Vanligtvis tror jag att de där nyårslöftena 
brukar handla om hälsosammare livsstil,
eller om vad man gör med sin tid, sina pengar,
eller kanske sina relationer.

Jag ger sällan nyårslöften,
men de få gånger jag har gjort det
tenderar de att inte hållas särskilt länge.
De goda intentionerna blir svåra att
hålla fast vid när vardagen drar igång.
Man kanske inte hinner eller orkar,
hur gärna man än vill.


Bibeln är full av löften. Många, härliga.
Och så här i början av året 
så tänker jag på ett speciellt.
Det som Jesus säger till lärjungarna i Matt 18:20:

Och se, jag är med er 
alla dagar till tidens slut.

När Jesus ger löften slutar de inte
 att gälla efter några veckor.
Hans löften slutar inte gälla
 för att Han inte har tid,
eller för att Han inte orkar
 hålla fast vi det som Han har sagt
Nej, när Han ger ett löfte
 så står det evigt fast.

Och jag tycker att det är så skönt.
Han har lovat att vara med mej. Alla dagar.
Alla dagar det här året. Och de år som kommer.
Bättre kan det ju inte bli.
Det är ett löfte att stå på.

Önskar dej en välsignad start på året!

/åsa