fredag 2 januari 2015

ständig förändring...


För några veckor sedan predikade
pastorn om att ge mer plats för Jesus
i oss och mindre av oss själva.

"Nu lever inte längre jag, 
utan Kristus lever i mig" citerade han.
Och det fick mig att tänka på en gammal
Jerusalem låt.

"När jag ser mig själv i spegeln
och ser mig sådan som jag är.
Då kan det hända att jag tänker
på det som var för länge sen.
Men nu lever inte längre jag, nej!
Nu lever Jesus inom mig.

Och jag lever, jag lever, jag lever
i ständig förändring.

Det kanske inte alltid syns
och inte heller alltid att det märks.
Men en sak är nog ganska säker
att vi förändras varje dag som går.
Men frågan är nog mer, hur vi förändras.
Går det åt rätt håll, eller växer vi åt fel?

Vi lever, vi lever, vi lever
i ständig förändring.

Du kanske inte vågar titta,
och inte heller vågar se.
Ja, du blir rädd för vad du hittar,
bilden som spegeln kanske ger.
Men du kan få en ny bild av Jesus
om du ger plats för honom inom dej.

För han ger dig, han ger dig, han ger dig
en verklig förändring
Då börjar, då börjar, då börjar
en verklig förändring"

Det är min bön - ja, en av dem - inför
det nya året. Att jag ska få leva
i ständig förändring på det viset 
att jag får fyllas mer och mer av 
Jesus och mindre och mindre av mig.

Vad ber du om?

Önskar dig ett välsignat 2015!
Kram // sandra