fredag 13 juni 2014

som sången på fotbollsarenan...


Vet inte om du har 
koll på det men fotbolls VM har 
just börjat. Jag är inte super insatt
men jag kan tycka att det är lite mysigt 
att sitta bredvid där i soffan och titta
med ena ögat och läsa en bok med 
det andra. Och så gillar jag
stämningen, den förenande
stämningen.

Faktiskt så har jag ett lovsångsminne 
förknippat med en fotbollsmatch.
Det var för fyra år sedan och
tillsammans med ett par vänner var
vi på Råsunda för att se Sverige 
spela EM-kval match.

När vi satt där på läktaren
och avsparken närmade sig så skulle
man som sig bör sjunga nationalsången.
Wow.
Vilket ljud!
Det blir väl så när flera tusen
stämmer in i en och samma sång.
Och då slog det mig att det
är ju så det kommer att låta i himlen.
Lovsången kring tronen.

Jag hade tidigare inte kunnat
föreställa mig hur det skulle låta
men nu vet jag.
Det är mäktigt och det ger gåshud.
Och i himlen är det dessutom
ännu fler som kommer att vara 
med i sången!

Så om du får för dig att titta
på nån match, välj en där Brasilien
spelar och så höjer du upp
volymen lite extra vid nationalsången.
Så får du också en liten försmak :).

allt gott // sandra