lördag 28 juni 2014

Du är...


Det var midsommardags kväll
och tillsammans med en fullsatt
Nyhemshall klappade vi i takt
till Israel & New Breed där
de släppte loss på scenen.

En helt enastående konsert
och det bästa var att fokus var
satt på Jesus. "Jesus at the center"
(Jesus i centrum) var ledmotivet.

Vid ett tillfälle talade
Israel (som artisten heter) om
något som också jag går och
tänker på ibland.

Både när det gäller
lovsång och bön utgår dessa
ofta ifrån ett Jag-perspektiv.
Inget fel på det men ibland
är det så skönt att sjunga
en sång som fokuserar helt och 
hållet på Gud, på "Du".
Där jag, min och mitt
inte finns med.

Israel uppmuntrade oss till just
detta under stunden av
tillbedjan. Att inleda vår
bön med orden "Gud, Du är…"
osv. 
Att ta bort fokus en stund från oss
och våra önskningar och bara
upphöja Honom som är vår skapare.

Om du skulle be en bön just 
nu och börja den med "Gud, Du är…"
Hur skulle den fortsätta?

Hoppas ni mår väl i juni-kvällen.
kram // sandra