fredag 20 juni 2014

att tro åt någon...


Min mamma har en gåva 
att ge bort gåvor 
för att uppmuntra.

Härom dagen fick jag en liten
bok av henne som handlar om att
vara mamma. I den hade hon skrivit
att hon köpte den boken i tro
år 2008.

Under den tiden kämpade vi med
ofrivillig barnlöshet.
Men hon hade tro för att
jag en dag skulle få bli mamma.

Jag har fått fler 
gåvor av henne under dessa
år, alla i uppmuntrande syfte.
Det bästa med de här 
gåvorna har inte varit sakerna
i sig, utan att de har sagt
att hon tror åt mig.

Att stå i en tuff
situation och ibland 
inte har ork att varken be 
eller tro då gör det underverk
att veta att det finns någon
som gör det i mitt ställe.

Så det är mitt gåvo-tips:
Tro åt någon som behöver det!
Det är en fantastisk gåva, 
både att ge och att få.

Med önskan om en fin midsommar
// sandra