fredag 18 april 2014

tidernas kärlekshandling...

När vi kom hem från Kenya med Will
fick vi en bok från vår adoptionsorganisation.
Den handlar om två harar.


"Gissa hur mycket jag tycker om dig?
sa Barnharen.
"Nej, det kan jag nog inte gissa" sa Pappaharen.
"Jag tycker om dig så högt jag når."
"Jag tycker om dig så högt jag når"
sa Pappaharen.
Det är nog väldigt högt tänkte Barnharen.

Och så fortsatte de att försöka mäta
vem som tyckte om den andre mest.
Det finns en text där någon ställer samma
fråga till honom som påsken handlar om.

"Hur mycket älskar du mig?" frågade jag Jesus.
"Så här mycket" sa Han.
Och så sträckte Han ut sina armar
och dog.

Det är vad den här dagen handlar om
och det får vi glädjas över.
För det är tidernas största kärlekshandling
och den uträttades för dig och mig.
Det var egentligen vi som skulle dö
men Jesus gjorde det åt oss.
I stället för ett evigt lidande har vi
tack vare detta fått himlen som arv.

Så när jag nu önskar er Glad Påsk så vill
jag liksom säga det med eftertryck.
För det blir ju gärna något 
man "bara säger" men jag menar det verkligen,
jag önskar att ni den här påskhelgen ska
få känna GLÄDJE!

kram // sandra