måndag 21 april 2014

har vi något att tacka för idag...?


Vår påskhelg har varit fylld av fantastiska saker.
Vi har träffat familj, kusiner och vänner.
Solen har skinit från en klarblå himmel.
Vi har ätit alldeles för mycket god mat.
Barnen har fått alldeles för många påskägg.
Det finns mycket att vara tacksam för...

Men igårkväll när jag satt på min dotters säng,
och frågade precis som jag brukar göra:
-har vi något att tacka för idag?
då tittade hon allvarligt på mej och sa:
-vi måste tacka för att Jesus dog på korset.

Och då blev jag så varm i mitt hjärta.
Bland allt det där andra härliga som finns att vara tacksam för
var Jesu död för oss det som hon tyckte var viktigast.
Och precis så är det ju.

Jag är så tacksam för vänner och familj,
för sol och påskmat och allt annat trevligt.
Men det viktigaste med påsken är ju ändå det som Jesus gjorde.
Och för det vill jag aldrig sluta att tacka honom!

Önskar dej en härlig annandag
kram åsa