fredag 27 december 2013

i stillhet...


Jag vet inte hur det är för dig men
här har lugnet infunnit sig nu.
Och det är skönt.

Idag tog Will och jag oss en skogspromenad.
Åh vad jag gillar promenader!
Det är då jag får energi, inspiration - och stillhet.
Det är min bästa tid med Gud.
För det är då jag tar mig tid att lägga fram
mina funderingar och tankar och böner
till Honom och jag tror att det är
då som Han får möjlighet att tala med mig.
För jag är stilla.

Även om jag låter tankarna glida iväg fritt
så känner jag ofta att
det faktiskt är Gud som leder mina tankar.
Många gånger har jag något slags projekt som ligger framför
som jag går och funderar kring
och då kan känna hur Han ger mig inspiration och idéer.
Över huvud taget så är det så 
skönt att bara få påfyllning. För ofta poppar det upp någon sång eller ibland en bibelvers i huvudet och 
det tror jag kan vara från Gud.
Det ger mig tro och visshet. Ja, det ger mig ro.

Och idag har jag gått och tänkt på just den här bibelversen:
"Var stilla och besinna att jag är Gud."
Psalm 46:11

På vilket sätt har du chans till en stund
av stillhet idag?

kram // sandra