måndag 16 december 2013

Han kom för ett kors...

I helgen har jag varit på tre julkonserter
 i Värne Allianskyrka. Jag har varit med 
och sjungit i kören och så har jag lyssnat på 
de duktiga sångarna och musikerna 
som har framfört julens sånger.

Och även om budskapet om en Stilla natt, om en O Helga natt
och om Frid på jorden från var Gud är underbart, 
så är det en speciell sång som vi fick lyssna till
 som klingar om och om i mitt inre, 
och texten går ungefär såhär:

Han kom inte hit för att ligga i en krubba,
Han kom inte hit för att bo i ett stall...
Hans uppgift den var större, den gäller dej och mej.
Priset blev betalt, Han offrade sej.

Han kom för ett kors, ett grovhugget kors.
Han led och dog för oss, låt oss nu ge Honom vårt lov.
Han kom för ett kors...

Det vill jag tänka på lite extra den här julen.

Julefrid önskar jag dej 
/Åsa