fredag 6 december 2013

ett plus och ett minus...



I en bönegrupp jag var med i 
för ett tag sedan så brukade vi gå igenom 
"veckans plus och minus". 
Något positiv och negativt
vi varit med om i veckan som får
bli ett tacksägelse- respektive
böneämne.

Mitt plus den här veckan får bli min måndagskväll.
Då firade vi ett par familjemedlemmars
födelsedagar och tillsammans
gjorde vi dessutom julkorv.
Det var en kväll där huset fylldes av 
liv och rörelse och skratt.
Precis så där som jag älskar.

Veckans minus är den 
här förkylningen som håller i sig.
Den är inte så farlig under dagen
men på natten håller den både
mig och mannen vaken.
Dock inte sonen, tack och lov.

Sen har jag ett litet plus till...
I kväll ska vi på Tonårs julavslutning
och där vankas julbord! Det brukar vara det
bästa julbordet på hela året faktiskt.
Dessutom finns där massor med glädjespridande
människor som gör kvällen alldeles..
alldeles underbar ;).

Vad är ditt plus och minus den här veckan?

Kram // sandra