tisdag 26 november 2013

tre viktiga saker...


Den här veckan fokuserar jag, förutom på man, 
barn och jobb, på tre olika saker.

För det första.
I helgen är det första advent.
Den mysigaste tiden på året, i min värld.
Jag älskar att dekorera, plocka fram stjärnor och stakar,
dofta på hyacinter och knäcka nötter.
Jag binder kransar, fixar adventsfint
och funderar på om jag kanske ska börja dricka glögg...

För det andra.
I helgen är det första advent.
I vår kyrka kommer vi att ha en adventskonsert.
Vi kommer att sjunga gamla och nya sånger.
Det kommer att vara sång av både gammal och ung
och musik av duktiga musiker.
Jag ser fram emot det, och hoppas att Du kommer!
Och så funderar jag på om jag verkligen kan mina stämmor...

För det tredje.
I helgen är det första advent.
Jesus red in på Jeruslem på en åsna.
Det klassiska budskapet är att Jesus kommer.
Han gjorde det då, och han vill göra det idag,
komma in i våra hjärtan.
Han knackar lite försiktigt
och jag behöver inte fundera alls.
Jag vill öppna mitt hjärta för Honom alla dagar.
Och om du lyssnar riktigt noga
 så knackar Han hos dej med.


Kram åsa