fredag 29 november 2013

tacksamhet i adventstid...



Jag läste ett citat om tacksamhet
och kom att tänka på att man i USA 
har firat "thanksgiving" nu i dagarna.

Paulus uppmanar oss om att vi ska
"be oavbrutet" och jag tänker att det
lättaste sättet att göra det på 
är att ständigt tacka Gud.
Att göra det hela dagen igenom, i
varje situation.

Jag tror att det händer saker när vi
tackar Gud. Om vi gör det ofta
så får vi mindre tid till att
klaga eller oroa oss. Det gör
det svårare att hålla 
en negativ inställning.
Det kanske rent av också gör det lättare
att närma sig och tala med Gud?

Idag är jag bland annat tacksam för
nässpray och min familj. Och
så är jag lite extra tacksam för min
församling och att vi tillsammans 
ska få arrangera en härlig 
adventskonsert på söndag.

Och så ser jag till 
att göra som citatet säger:
Jag tackar Gud för all välsignelse 
som jag ännu inte sett
 men som är på väg.
Vad är du tacksam för idag?

Kram // Sandra