fredag 10 april 2015

ett enklare liv...


"Allt har sin tid, allt som
sker under himlen har sin stund."
Prediakren 3:1

Vi har skrivit en del om att 
"allt har sin tid"
 här på bloggen på sistone
och jag känner att jag skulle vilja
fortsätta på det temat.

Kan du som jag känna att
du har saker som hänger över
dig ibland, som du borde ta tag i
och lösa
men du vet inte i vilken ände du ska
börja?

När något pockar på vår uppmärksamhet
får vi fråga Gud om det är 
så att vi ska ta itu med det
idag eller inte. Om inte
kan vi ägna oss åt dagens måsten
 och lämna det där andra
åt Gud. I stället för att försöka
lösa saker och ting innan den rätta
tiden är inne.

Fint va',
att vi har någon som kan guida oss
genom vår prioriteringslista?
Jag tror faktiskt att det får
vara så enkelt.
Att vi bara kan ställa frågan:
"Gud, ska jag ägna mig
åt det här idag?",
och att svaret också kommer.
Så mycket enklare allt blir då.

Med önskan om en vårlig helg!
kram // sandra