onsdag 22 april 2015

när man inser att man har lite tro...


För ett tag sedan hade jag och min man en tuff period
med ett svårt problem som vi inte såg någon lösning på.
Iallafall jag funderade mycket på det här, 
oroade mej och sov dåligt på nätterna.
En kväll satt vi i soffan och samtalade om det hela
och innan vi gick och lade oss så bad vi tillsammans.

Nästa morgon på väg till jobbet skickade 
min svägerska ett sms med ett bibelord.
Hon skrev bara att hon upplevde 
att vi behövde den texten just nu.

Det var från Matt. 8:23-27.
När jag läste texten, 
som handlar om när Jesus stillar stormen,
så kom Hans ord till lärjungarna
att passa så bra på mej:
-så lite tro ni har!

Och jag grät där på väg till jobbet.
För att jag har så lite tro.
Men också för att
 Gud bryr sej om oss och våra problem.
Och för att Han får någon att 
skicka en bibelvers precis vid rätt tid.

För mej blev det en påminnelse,
vi är inte ensamma med våra problem.
Gud bryr sej, Han vet om.
Och Han vill att vi ska tro Honom
om att Han kan hjälpa!


Ha en skön dag
hoppas solen skiner på dej!

Kram Åsa