fredag 19 december 2014

finnas på listan...


Jesu födelsedag närmar sig med stormsteg.

I veckan var jag och handlade
julklapparna. Det är inte jättemånga
som ska skaffas men tillräckligt för
att det krävs viss planering
och framför allt önskelistor.
Jag gillar listor.

De ser ut ungefär så här:
Johan - skidgrejer, jaktgrejer, fiskegrejer…
Sandra - extern hårddisk, kläder...
Will - tågbana, bilar…
Lewis - utryckningsfordon…
Carl - lego…

osv,osv.

Men nu när jag stod här och slog in
den där rosa-glittriga väskan
som någon ska få så slog det mig:
Jesus finns ju inte med på listan.
Det borde Han göra, det är ju ändå Hans 
födelsedag. Om jag planerat och 
funderat ut något till alla andra så
ska jag väl göra likadant till självaste
födelsedagsbarnet?

Så jag lägger till Jesus på min lista.
Vad ska jag ge till honom?
Vad ska du ge till honom?

Tur ändå att det finns några dagar kvar
att fundera på…

Med önskan om en fridfull helg
och en riktigt god jul.
//sandra