fredag 17 januari 2014

kom till mig...

Gud säger "Kom till mig och vila i min kärleksfulla närvaro".


Det är en ny dag och du kanske
vet att den här dagen kommer att föra med
med sig svårigheter.
När vi är rädda och oroar oss för 
det som ligger framför så
glömmer vi att Gud faktiskt är med oss.
Nu och för alltid.

Om jag fixerar mina tankar på 
problemen så konfronteras jag med dem
flera gånger om, i stället
för att bara möta dem när de verkligen inträffar.
Jag liksom fördubblar problemet.

I stället borde vi göra som Gud säger; "Kom till mig".
Där kan vi slappna av i Hans frid.
För Han ger oss ny kraft varje dag och
han kan förvandla den där rädslan till tillit.

"Låt mig få veta alla dina önskningar genom bön med tacksägelse, så ska min frid som övergår allt förstånd bevara ditt hjärta och dina tankar."
Fil.4:6-7

Önskar dig en fridfull helg!
kram // sandra