fredag 10 januari 2014

aha...


Med föräldraskapet kommer en 
mängd nya känslor och erfarenheter. 
Bara det att få kallas
för "mamma" är ju en helt ny erfarenhet.

Sen har vi den där gången då sonen ställde sig och hoppade 
på ett mjölkpaket i affären - definitivt en ny 
erfarenhet!

För ett par veckor sedan hände den
första olyckan. Han bröt nyckelbenet.
En erfarenhet jag i och för sig hade kunnat
vara utan men det gav mig en sån där "aha"-upplevelse.
För när jag såg och hörde hur ont han hade så
ville jag inget hellre än att ta den
smärtan på mig i stället.

Och då slog det mig att det var ju så
det var för Gud. Han såg vilket lidande
vi skulle komma att utsättas för om inte han 
gjorde något åt det. Därför offrade Han sin son
som tog all den smärtan på sig när han korsfästes. 
För att du och jag skulle slippa. 

Så mycket som jag älskar 
min son, 
lika mycket älskar Gud mig. 
Och precis lika mycket älskar han dig.

Kram // sandra