fredag 8 januari 2016

oss i första hand...


Ett nytt år och en ny tid
har börjat. Än så länge kanske dagarna
kan vara ganska lugna och stillsamma 
men ganska snart tänker jag att allt 
drar igång igen. Nystarter och uppstarter
och allt vad det är, och sen är vi inne
i det snurrande hjulet. Med mycket
som är roligt och inspirerande förstås, 
och kanske med en vilja att få vara en del av
både gamla och nya utmaningar.

Jag läste ett citat av
C.S. Lewis som jag har fastnat lite för.
"God doesn't want something from us.
He simply wants us."
(Ungefär "Gud vill inte ha något från oss.
Han vill bara ha oss".)

Det känner jag att jag vill ta med
mig in i det nya året och i alla mina
åtaganden, i allt jag ska göra och åstadkomma. 
Att i första hand vill Gud ha mig.
Jag önskar att jag inte ska glömma bort det.

Hoppas din helg blir fin.
kram / sandra