lördag 23 januari 2016

löften som inte sviker...

Det händer att jag får förmånen att
besöka frisören ibland.
En av höjdpunkterna för mig under besöket 
är när den där färgen ska verka
och man får en kopp te och något sött 
och en stund helt för sig själv.

Nu senast läste jag lite i min
Bibelapp under den stunden.

"Kom till mig, alla ni
som arbetar och är tyngda
av bördor, så ska jag ge er vila"
Matt 11:28

"Ända till er ålderdom är jag Denne,
och till dess ni blir grå
ska jag bära er.
Så har jag hittills gjort,
och även i fortsättningen skall
jag stödja er."
Jes. 46:4

"Och kasta alla era bekymmer på
Honom, för Han har omsorg om er."
1 Pet 5:7


Allt det där är löften.
Han ska ge oss vila när
vi kommer till honom.
Han ska fortsätta bära oss.
Han har omsorg om oss.
Det kan vi stå på, det kan vi lita på.
För Han har lovat.

kram // sandra