måndag 9 november 2015

att få inse...



Bli stilla och besinna
att jag är Gud,
upphöjd bland folken,
upphöjd på jorden
(Ps. 46/11)


Det är mycket i mitt liv just nu.
Förberedelser och övningar
inför kommande adventskonserter.
Jobb, mitt älskade jobb 
med roliga och tidskrävande utmaningar.
Barn, hus och hem.
Läxläsningar och gympapåsar.

Kanske är det inte mer för mej
än för någon annan.
Livet är ofta fullt upp
och rullar ju på helt enkelt.
Men ändå, ibland känns det som att
det är lite extra mycket på gång.

Då tycker jag om att stanna inför
en av mina favoritverser i bibeln.
Den som talar om att bli stilla.
Att besinna.
Att inse.

Och ibland tror jag bara att vi behöver
stilla våra liv. Och besinna.
Umgås en stund med Jesus.
Iallafall mår jag så mycket bättre då.

Ha en fin vecka
kram, åsa