lördag 26 september 2015

konsten att ta emot...

Jag har tänkt ganska mycket på
det här med att ta emot Guds kärlek.
Israel Houghton sjunger en sång som heter
"I receive" (jag tar emot)
och det är en sång som är helt fantastisk
musikaliskt, men det har tagit ett bra
tag för mig att förstå vad den handlar om.
Och jag har insett att jag nog kommer att
få fler aha-upplevelser ju 
mer jag lyssnar på den.


En insikt jag har fått är att det
inte är självklart att vi vet hur vi ska
ta emot Guds kärlek till oss, eller varför.
Det är en konst vi måste lära oss.
Det är en viktig troshandling: att
tro att Gud älskar mig med evig och gränslös kärlek.

Ibland är det lätt att ta emot det,
men långt ifrån alltid. För min egen del
känner jag att det är det något jag måste jobba på.
En av djävulens favoritlögner är att 
få oss att tvivla på Guds ovillkorliga kärlek.
Men den lögnen ska vi kämpa emot.

Ef 3:16-19

Kram, hoppas du får en fin helg // Sandra