måndag 7 september 2015

det fina med att vara fler...


Ibland vänder livet snabbt,
vi drabbas av saker som kan vara svåra att hantera,
sådant som gör oss ledsna, som lämnar oss maktlösa.
Jag brukar tänka på det här med att vara församling då.
Jag tänker på det annars med såklart,
men det är då, i nödens stund, som jag tycker att
det här med att vara församling blir extra viktigt.


Tänk att bara få skicka iväg ett sms till någon
och stunden senare få ett svar - jag ber för er.
Att veta att det finns människor rumt omkring oss
som älskar oss, bryr sej om oss och som är villiga
att ge av sin tid för att be för oss, 
ringa och höra hur vi har det
eller kanske till och med komma förbi och ge en kram.

Det är då jag är lite extra tacksam för att
få tillhöra en församling.

 Där den ensamme blir övervunnen,
kan två stå emot.
Och en tredubbelt tvinnad tråd
brister inte så lätt.
                                        Pred. 4:12

Ha en fin vecka
kram åsa