måndag 23 mars 2015

Guds tid är rätt tid...


Ibland kan man tycka att Gud är lite långsam.
Att Han borde svara fortare.
På våra frågor, våra funderingar, våra böner.

I två och ett halvt år väntade Gud
med att svara på mina funderingar.
Då hade jag faktiskt redan landat
i att beslutet var rätt.
Så när Gud skickade sin profet
för att tala in i mitt, och min familjs liv,
så blev det mer som en bekräftelse
på det vi redan visste.
Och jag förundrades över att det kändes så rätt.
Att det var rätt tid som orden kom.
För även om jag hade velat få de där orden 
två och ett halvt år tidigare,
när jag tyckte att det var tid,
så blev Guds tid så rätt för oss.


Jag har funderat på varför Gud gör sådär ibland.
Varför Han väntar. När vi så desperat söker
svar så många gånger.

Jag vet inte egentligen.
Det enda jag vet är att att Han har
allt i sin hand, och att Hans tajming 
aldrig är fel.
Guds tid är alltid rätt tid,
även om vi kanske inte alltid
inser det då, när vi väntar.

Så väntar du på att Gud ska svara,
på dina frågor, dina funderingar, dina böner.
Håll ut.
Vi kanske inte alltid förstår det,
men Guds tid, är alltid rätt tid.

Kram åsa