fredag 12 september 2014

nu som då...


När vi läser i vår Bibel
läser vi om en Gud som skapade
världen. Han helade människor som
fick tillbaka sin syn, sin rörelseförmåga
från att ha varit förlamade, ja någon
uppstod till och med från döden.
Och många var de som fick
inre helanden.

Vi läser om buskar som
började brinna, om jungfrufödsel,
vatten som förvandlades till vin,
kedjor och bojor som lossnar från
dess fångar,
om tilltal från Gud som förändrar livet,
ja massor med häftiga under!
Du kan säkert komma på fler.

Och härom dagen slog det mig
- det är ju samma Gud som jag ber till.
Jag inser att jag lätt tänker
"Wow, vad cool Han var".
Men Han som gjorde alla de där
storslagna sakerna för länge länge sen,
Han har precis lika stor
makt att göra under idag.
Han har inte förändrats någonting.

Det, för mig, är stort.

Önskar dig en välsignad helg!
kram // sandra