fredag 29 augusti 2014

en ny höst...


Den drar igång nu, hösten.
Hur ser den ut för dig?
Har du något nytt som ligger framför?

Jag ska börja jobba igen(!)
och sonen ska skolas in hos dagmamma.
Det är höstens nyheter för oss.

På Tonårs-starten förra fredagen
läste Sofie från Psalm 139:

"Herre, du genomskådar mig
och vet allt om mig. 
Du vet om jag sitter eller står.
Även om du är långt borta från mig
så vet du vad jag tänker.
Du ser mig om jag arbetar eller vilar.
Du vet allt om mig.
Redan innan jag talar så vet du
vad jag vill säga.
Du omsluter mig på alla sidor,
och du håller mig i din hand."

Det kan vara väldigt skönt att
ta med sig de verserna, 
och resten av psalmen också för den delen,
när man går in i något nytt.
Att bli påmind om att oavsett vad,
så finns Han där. Alltid.

Önskar er en välsignad höst!
kram // sandra