måndag 17 februari 2014

tänk att Du älskar mig så gränslöst...


Idag vill jag dela några rader från en sång 
som jag har sjungit om och om igen
under veckan som har gått.
Tänk att Gud älskar oss hur mycket som helst,
det är fint att komma ihåg...


Jag väljer tro trots att jag inte allting kan förstå.
Jag väljer lite på att dina löften dom består.
Jag väljer livet, väljer kärlek som går över allt.
Tänk att Du älskar mig så gränslöst, mer än tusenfalt.

Jag lämnar stolthet och det gamla livet bakom mig.
Jag lämnar svaghet och all synd som funnits inom mig.
Jag lämnar tvekan och jag fäster nu min blick på Dig.
Tänk att Du älskar mig så gränslöst. Du har räddat mig.

Just nu vill jag ge Dig,
allt jag är allt jag kommer bli.
Jag vill ge Dig mitt liv.

Du är kärlek och enbart god.
Du är den som ger hopp och tro.
Du är större än allt på jord.
Du är.
(Ida Möller, Just nu)

Kram åsa