tisdag 19 maj 2015

en festlig kille...


Jag funderar ibland på hurdan
min Bild av Jesus är.
Och jag undrar om inte Han var
en väldigt mycket gladare person
än vad jag ofta tänker.
Alltså, sprudlande glad!
Med en smittande glädje som inte
går någon förbi.
Med tanke på att det står ganska 
mycket i Bibeln om glädje så tänker
jag att det nog till och med kan ha varit ett
kännetecken för honom.

I Johannes 15:11 står det
"Detta har jag sagt er
för att min glädje ska vara i er
och för att er glädje ska vara
fullkomlig."

En fullkomlig glädje, det
låter ju hur bra som helst. Och det 
är vad Gud vill ge oss!

Så vi kanske skulle ha lite mer 
glädje och fest i våra liv, 
precis som det talades om i kyrkan i söndags.
För Bibeln uppmanar oss både till
glädje och fest.
Det är något vi nog inte alltid är
så vana vid, feststämning i vår kyrka
och i våra liv.
Men vi har rätt till glädje och fest. Rätt till
att skratta och låta och märkas. Så vi kan 
egentligen bara ta för oss.

Jag tycker det låter befriande :).

kram // Sandra