tisdag 4 november 2014

någon att sträcka sej mot...





Vi köpte några nya skivor för ett tag sedan
och en av sångerna har följt med mej sedan dess.
Den talar om vem Gud är,
hurdan Han är.
Och att vi kan sträcka oss mot Honom,
för Hans kärlek räcker alltid till för oss.

Jag är så glad att jag har någon att luta mej emot, 
att sträcka mej mot, att förtrösta på
både i livets motgång och när livet går lätt.


Du är god, Du är god
När jag saknar godhet själv
Du är nåd, Du är nåd
Som är nog för var och en
Du är ljus, Du är ljus
Om än mörker omger mig
Du är hopp, Du är hopp
Från all synd Du gjort mig ren

Du är frid, Du är frid
När min rädsla drabbar mig
Du är sann, Du är sann
När jag vandrat bort från Dig
Denna sång är till Dig
Du är allt vad jag begär
Du är liv, Du är liv
Döden nu besegrad är

Min Gud
Jag sträcker mig mot Dig
Jag sträcker mig mot Dig
Din kärleks rikedom är alltid nog för mig
Inget kan jämföras med Dig
Herre regera över mig
                                                              (Hillsong global projekt)


Önskar dej en fin vecka!
/åsa